• 09155167081
  • مشهد - میدان جانباز - مجتمع پاژ - ساختمان اداری 2 ، طبقه پنجم واحد 503





باغ-ویلا مسکونی"توس" کارفرما :جناب دکتر حسینی زارچ

  • ۲۳۸

پروژه باز طراحی باغ ویلا مسکونی توس
کارفرما: جناب دکتر حسینی زارچ
واقع در مشهد؛جاده قدیم قوچان-توس۹۱
مساحت عرصه: هشت هزار متر مربع


طراحی کلیات محوطه سازی این پروژه با توجه به موقعیت

جغرافیای باغ که در حومه شهر مشهد واقع شده است و نیاز کارفرما و وضعیت درختان نسبتا گوناگون موجود در باغ و حجم ساختمان موجود،به دو قسمت حوزه شمالی و محوطه جلو ساختمان و حوزه جنوبی و محوطه پشت ساختمان تقسیم بندی فضایی شده است. 
محوطه جنوبی باغ که دسترسی به باغ هم از این قسمت میسر است، بر مبنای ایجاد مسیر دسترسی مستقیم به ساختمان و هدف ایجاد فضایی آرام و دلنشین با کاراکترهای فلاور باکس های گل فصل و آب‌نماهای خطی و نقطه‌ای طراحی شده است. فضای بازی جمعی و والیبال در قسمت جلو ساختمان و فضای بازی بچه‌ها در مجاورت ساختمان جانمایی گردیده است.
مسیر های دسترسی در باغ با رویکرد مسیری جهت دوچرخه سواری و چرخش در باغ و دید پرسپکتیوی از مناظر و طبیعت باغ به صورت منحنی های بهم پیوسته از ابتدا تا انتهای باغ طراحی شده است.
از نیاز های اساسی باغ و ویلا ایجاد فضایی جهت پارک ماشین میهمانان است که به منظور پاسخ به این مهم فضایی در ابتدا ورودی جانمایی گردیده است.
حفظ درختان موجود در باغ و مسأله کمترین جابجایی درختان مثمر و میوه باغ بسیار مورد توجه در خلق مسیر ها و فرم های ایجاد شده در محوطه باغ بوده است. در حوزه شمالی و انتهایی باغ و در پشت ساختمان ، و با نگاه مدیریت هزینه در پروژه و حفظ فرم باغ گونه فضا،صرفا با ایجاد فضای چرخشی در میان باغ و ایجاد مسیر دسترسی به درختان میوه و مثمر مسیر های منحنی شکل جهت دوچرخه سواری و مسیری برای دسترسی ماشین آلات کشاورزی در نظر گرفته شده است. در قسمت میانی و حدفاصل قسمت شمالی و جنوبی باغ آلاچیق نسبتا بزرگ جهت ایجاد فضای نشیمن و دورهمی در نظر گرفته شده است که فضای اطراف آلاچیق بواسطه خلق فضای شاداب و مفرح با گل فصل و چمن زار طراحی فضایی گردیده‌است.
از کاراکتر دیگر موجود در باغ ،استخر روباز در قسمت میانی باغ و به جهت ذخیره آب مدار باغ بود که برمبنای نیاز اساسی به وجود استخر و ذخیره آب کشاورزی حفظ شده و فضای اطراف دیواره های برجسته استخر فضاسازی شده است. طراحی انجام شده در خصوص ساختمان و طرح های بازسازی نما و داخلی و استخر و ... این پروژه در قسمت دیگر ارایه خواهد شد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کد قفل کردن راست کليک