• 09155167081
  • Ac.rastin@gmail.com
  • مشهد - میدان جانباز - مجتمع پاژ - ساختمان اداری 2 ، طبقه پنجم واحد503 کدپستی: 93032-91979







طراحی روف گاردن ساختمان گویا-واقع در بلوار سجاد مشهد

  • ۲۲۴

بلوار سجاد ،خیابان بزرگمهر جنوبی16 طراحی روف گاردن ساختمان گویا


این پروژه در ساختمان مسکونی در مشهد ،بلوار سجاد ،خیابان بزرگمهر جنوبی16 واقع شده است و در حال اجرا می باشد.
 

دو نمای اصلی ساختمان توسط همکاران دیگر نهایی و اجرا شده که هیچکدام ساختار سنتی ندارد و بنا بر خواسته کارفرما فضای بام با حفظ ساختار نماهای اصلی در خط آسمان و فضای بام به صورت سنتی طراحی فضایی شده است.

عرصه فضای بام جهت طراحی روف گاردن حدود 400متر مربع می باشدکه بارویکرد معماری ایرانی با متریال غالبا آجرسنتی ایرانی طراحی گردیده است .

فضای اتاقک آسانسور که در پشت بام ها عموما در حجم بیرونی بام به صورت حجم ناتراشایده نمایان می گردد،که در این پروژه حجم اتاقک آسانسور به عنوان بادگیر در نظر گرفته شده و به عنوان عنصری نمادین و یکی از کارکترهای اصلی در حجم نمای بام خود نمایی می کند.

طراحی آب نماهای خطی و ترکیب سنگ های طبیعی با آبنمای حجمی در پشت بام و جانمایی سکوهای نشیمن و طراحی آلاچیق و پرگولا در بام ،حس ودید و درک فضایی مختلف از همه مناظر بام در اختیار استفاده کنندگان از فضا قرار می دهد.
استفاده از مشبک های فیروزه ای در پشت حجم های ایجاد شده در نمای اصلی به عنوان یکی از کاراکتر های هویت بخش در رنگ و طرح فضا را ایجاد می نماید.

حذف دیدلوله های تاسیساتی ، ونت ها و هواکش ها درفرم و ساختار آجری در طراحی بام و جانمایی منابع آب آتشنشانی ، چیلرها و عناصر الزامی تاسیسات ساختمان در پشت فضاهای طرحی شده پشت بام و کمک به حفظ و خلق دید بصری مثبت از برنامه های طراحی پروژه بود و در طراحی معماری مورد نظر قرارگرفته است .

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کد قفل کردن راست کليک